VÁCLAVSKÁ 2019

Účast: Tomáš a Svaťa

Okolnosti a pracovní vytížení dovolilo a tak jsme vyrazili na „oprášenou“ Václavskou.

Jelikož víme za ty roky co potřebujeme, tak každý veze jen to co potřebuje, pouze Svaťa toho táhne víc. No, je to „opravdové originál“ 🙂 . Sraz v pátek dopo u hřbitova a vyrážíme směr Velká Javorina a Velký Lopeník, což jsou letos naše hlavní cíle, zajímavé je, že jsme při cestě asi záměrně, vynechali některé rozhledny. Tedy k cestě – jedeme kolem Moravy až do Spyťáku kde uhneme na Topolnou a Bílovice. Za Bílovkama nahoru na hřeben a mezi poli až do Hradčovic (minutá rozhledna) a dál do Uherského Brodu. Tady jsme chtěli navštívit pivovarskou pivnici , ale místo ní jen obchůdek, kde prodávají burčák, zajímavé, tak aspoň lahváč a turistická známka. Pokračujeme do Nivnice (minutá rozhledna) a kolem jabloňových sadů furt a jen do kopce. Nahoře je rozhledna, ale necháme si ji na zítra, protože vidíme náš hlavní cíl „Velká Javorina“. Takže sešup do Strání, penzion byl u kostela, tak jsme ho našli hned, paní nám nabídla kafe a po vybalení a odlehčení nás i kol vyrážíme. Trasa je přesně daná a víme kde odbočit, abychom minuli ten strk plný kamenů!! Kecáme, kecáme a hle už jsme zde, ale co, jsme přeci cykloturisti. Dál už jedem po známé trase, ale trochu nám ji začínají vylepšovat, asi aby to tady mohli „elektrikáři“ pořádně rozpálit. Na vrcholu pár foteček a hurá na pivko a polívku do Holubyho chaty. Začíná se šeřit, tak o kus dál stojící rozhledně Jelenec dáme PáPá a vracíme se jinudy, je tma , zase jsme zapomněli odbočit, ach jo, bude to jen a jen horší!!! Máme však kvalitní světlomety tak jsme se neztratili. Po hygieně těl i duší jsme ještě našli pizzerii s pivem a pak hurá do pelechu.

Ráno, raníčko vyšlo sluníčko a my hned vyšlapeme k rozhledně Na Křížku a odtud šupem do Březové. Dnešním hlavním cílem je Velký Lopeník tak hurá za ním, nebo na něj? Každopádně na této hraniční rozhledně prší, ale jen tu a mají tady asi divnou vodu, protože je zde parta chlapců, kterým voda nesvědčí. Po přestávce sjíždíme přes Kobylec a volně se pasoucí skot směr Mikulčin vrch. V restauraci s krásným jménem „Jana“ dáme něco vařeného. Odpočati a nasyceni pokračujeme dál přes Komňu do Bojkovic a Slavičína. Přes nechvalně známé Vrbětice do Drnovic a jsme po krátkém a trochu prudším výjezdu u Památníku Ploština. Díky sluníčku je tu krásně, ticho tomuto místu dodává jeho vážnost. Přes Bařiny sjedeme do Pozděchova. Na hřišti v Ústí jen pivko a jonťáky ( cola+rum) , ubytování zajištěno, nikdo se k nám nepřidal jako jindy. Asi proto , že Svaťa je už tu.

Ráno po kontrole kol jedeme do Kroměříže. Cestou nás čeká ještě pár zastávek – oblíbený výšlap k rozhledně U Holáňů a přes Čečetkov a Bludný k „Marušce“. A na samý závěr Bonus Bingo! Výjezd na Kelčský Javorník, Svaťa zase jinudy, má prostě svoje trasy. Pod vrcholem se ještě přidal Tom Drozdek s občerstvením a po vrcholové ochutnávce se pod vrcholem zase odpojil. My můžeme pokračovat přes Tesák a Klapinov do Brusného a Kroměříže. Už ani nevím jestli jsme se stavili na Viole ….!

Za rok to bude 20 let co jsme poprvé vyrazili s Václavem a ……………..